Regulamin sieci afiliacyjnej AFILO
§ 1. Definicje
1. Idmnet – Internetowy dom Mediowy NET SA z siedzibą w Warszawie, ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000300667, NIP 5252195690
2. Regulamin – niniejszy dokument
3. Program – przedsięwzięcie Idmnet polegające na zorganizowaniu sieci umożliwiającej współpracę Wydawców i Reklamodawców w zakresie promowania produktów lub usług Reklamodawcy („kampanie reklamowe”)
4. Platforma – narzędzie informatyczne udostępniane i obsługiwane przez Idmnet w celu realizacji Programu pod adresem www.afilo.pl
5. Forma Reklamowa - dowolna forma reklamy internetowej, mailowej lub telefonicznej w postaci graficznej, tekstowej lub słownej stworzona z wykorzystaniem dostępnych do tego celu technologii, dotycząca promowania produktów lub usług Reklamodawcy
6. Wydawca - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, osoba prawna, lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej będąca właścicielem Serwisu Wydawcy lub podmiotem posiadającym uprawnienie do korzystania z Serwisu Wydawcy w ramach Programu, która spełnia warunki określone w § 2 i § 3 Regulaminu; w rozumieniu niniejszego Regulaminu Wydawcą nie są sieci afiliacyjne i sieci reklamowe, których udział w Programie regulowany jest odrębnie; każdorazowo gdy w niniejszym Regulaminie mowa jest o Wydawcy, rozumie się przez to każdego Wydawcę, który przystąpił do Programu, oraz każdorazowo, gdy mowa jest o Wydawcach, rozumie się przez to także każdego z Wydawców odrębnie.
7. Serwis Wydawcy - witryna www, lub profil w mediach społecznościowych, lub baza danych potencjalnych adresatów przekazów reklamowych, która spełniła warunki wskazane w § 3 Regulaminu i uzyskała autoryzację Idmnet zgodnie z § 2 ust. 4 Regulaminu.
8. Reklamodawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zlecająca Idmnet realizację usług reklamowych w Serwisach.
9. Użytkownik - osoba korzystająca z Internetu lub innych środków komunikacji, zapoznająca się z przekazem reklamowym Reklamodawcy udostępnianym w Serwisie Wydawcy; zapoznanie się z przekazem reklamowym w przypadku reklam prezentowanych na stronach internetowych następuje poprzez kliknięcie na tę reklamę; w przypadku innych form udostępnienia reklamy – poprzez zapoznanie się z przekazem reklamowym Reklamodawcy za pośrednictwem urządzeń służących do komunikacji na odległość, w tym za pośrednictwem przekazów tekstowych lub głosowych.
10. Dane - wszelkie dane osobowe dostarczane do Idmnet przez osoby fizyczne na potrzeby uzyskania statusu Wydawcy lub w trakcie uczestnictwa w Programie, jak również w przesyłanej do Idmnet poczcie elektronicznej oraz przekazywane telefonicznie. Osoby, o których mowa powyżej ponoszą pełną odpowiedzialność za treść przekazywanych Danych; kwestie przetwarzania Danych przez Idmnet reguluje § 8 niniejszego Regulaminu.
11. Strona Reklamodawcy - strona internetowa, do której prowadzą Formy Reklamowe umieszczone przez Wydawcę w jego Serwisie.
12. Lead – określona przez Reklamodawcę aktywność Użytkownika na Stronie Reklamodawcy (np. wypełnienie formularza, ankiety) nie obejmująca Sell-Lead.
13. Sell-Lead - określona przez Reklamodawcę aktywność Użytkownika na Stronie Reklamodawcy polegająca na zakupie produktu lub usługi na Stronie Reklamodawcy.
14. Ruch – łączne określenie Leadów, Sell-Leadów, oraz kliknięć na Formy Reklamowe prowadzące do Strony Reklamodawcy.
15. Sztuczny Ruch – wszelkie aktywności mające na celu symulację Ruchu, w tym poprzez automatyczne załadowanie się strony www, oprogramowanie aktualizujące indeksy wyszukiwarek internetowych, roboty internetowe, prośby przesłane za pośrednictwem emaila lub serwisy dyskusyjne typu chatroom, generatory skryptów, umieszczenie odsyłaczy na stronach innych niż te, które wskazał Wydawca oraz kliknięcia nie wygenerowane przez przeglądarki internetowe, kliknięcia, które nie zostały poprzedzone aktywacją linku przez Lead chcącego połączyć się z daną stroną.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa warunki współpracy w ramach Programu pomiędzy Idmnet a Wydawcą w zakresie świadczenia usług reklamowych dotyczących produktów i usług Reklamodawców, z wykorzystaniem Platformy.
2. Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, uzyskanie statusu Wydawcy oraz włączenie Serwisu Wydawcy do Programu wymaga uprzedniej akceptacji Regulaminu oraz uzyskania autoryzacji dokonywanej przez Idmnet. Akceptacja Regulaminu jest konieczna dla przejścia przez procedurę autoryzacji. Akceptacja Regulaminu następuje przez kliknięcie przycisku „Rejestracja” i oznacza bezwarunkową akceptację postanowień Regulaminu. W przypadku zgłoszenia mailowego lub telefonicznego, Idmnet prześle podmiotowi zgłaszającemu się na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, link do Regulaminu z możliwością zaznaczenia jego akceptacji. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia udział w Programie.
3. Na potrzeby przeprowadzenia procedury udzielenia statusu Wydawcy, podmiot ubiegający się o status Wydawcy przedstawia Idmnet następujące dane jego dotyczące: a) w przypadku przedsiębiorców:
a) w przypadku przedsiębiorców:
i) imię i nazwisko lub – odpowiednio - firmę,
ii) siedzibę, adres,
iii) numer telefonu kontaktowego,
iv) adres poczty elektronicznej,
v) NIP
b) w przypadku jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej:
i) nazwę,
ii) siedzibę, adres,
iii) numer telefonu kontaktowego,
iv) adres poczty elektronicznej,
v) NIP
Przedstawienie powyższych danych następuje drogą pocztową na adres Internetowy Dom Mediowy NET SA, ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa, drogą elektroniczną poprzez adres www.afilo.pl/rejestracja lub https://afilo.pl/o-nas/kontakt3 lub kontakt@afilo.pl, telefonicznie pod numerem 697 072 899. Celem weryfikacji prawdziwości danych, Idmnet przysługuje prawo zażądania dodatkowych informacji lub dokumentów.
4. Ponadto, w toku procedury udzielenia statusu Wydawcy, Wydawca przedstawia opis swojej aktywności i wskazuje witrynę WWW bądź witryny www, lub profil w mediach społecznościowych, lub bazę danych adresatów przekazów reklamowych, która miałaby stanowić Serwis Wydawcy. Nie jest możliwe przyznanie statusu Wydawcy, bez jednoczesnego udzielenia autoryzacji co najmniej jednemu Serwisowi Wydawcy. Brak posiadania co najmniej jednego Serwisu Wydawcy powoduje automatyczną utratę statusu Wydawcy.
Przedstawienie powyższych danych następuje drogą pocztową na adres Internetowy Dom Mediowy NET SA, ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa, drogą elektroniczną poprzez adres www.afilo.pl/rejestracja lub https://afilo.pl/o-nas/kontakt3 lub kontakt@afilo.pl, telefonicznie pod numerem 697 072 899.
Celem weryfikacji, Idmnet przysługuje prawo zażądania dodatkowych informacji lub dokumentów.
5. Idmnet przekaże informację o przyznaniu statusu Wydawcy i autoryzacji Serwisu Wydawcy w terminie 7 dni od dnia przekazania Idmnet kompletu informacji i dokumentów, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej.
6. Przyznanie statusu Wydawcy nie oznacza potwierdzenia przez Idmnet legalności działania Wydawcy i akceptacji ewentualnych nieprawidłowości tego działania. Autoryzacja Serwisu Wydawcy nie oznacza akceptacji przez Idmnet jakichkolwiek nieprawidłowości w jego działaniu, w tym niezgodności z obowiązującymi przepisami prawa, niezależnie od tego czy istniały w chwili dokonywania autoryzacji czy też pojawiły się później.
7. Wykorzystanie przez Wydawcę w ramach Programu witryny www, profilu w mediach społecznościowych lub bazy danych potencjalnych adresatów przekazów reklamowych innych niż Serwis Wydawcy, wymaga przeprowadzenia procesu autoryzacji zgodnie z ust. 4 - 6 powyżej.
§ 3. Wydawca, Serwis Wydawcy
1. Wydawca prowadzi współpracę z Idmnet na zasadach określonych Regulaminem.
2. Wydawca gwarantuje, iż posiada wszelkie uprawnienia i zgody niezbędne dla korzystania z Serwisu Wydawcy na potrzeby realizacji Programu. Wydawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność wobec Idmnet, Reklamodawców oraz innych osób trzecich w razie naruszenia gwarancji, o której mowa powyżej.
3. Wydawca zobowiązany jest utrzymywać Serwis Wydawcy w taki sposób, aby zarówno jego zawartość, jak i użyte środki techniczne niezbędne dla utrzymania i prezentacji Serwisu Wydawcy, były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
4. Wydawca zobowiązany jest utrzymywać infrastrukturę techniczną niezbędną do realizacji założeń Programu, a także zapewnić środki techniczne niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa wszelkich danych, w tym danych osobowych Użytkowników, umieszczanych w Serwisie Wydawcy w ramach realizacji Programu.
5. Serwis Wydawcy nie może zawierać treści:
a) niezgodnych z obowiązującym prawem,
b) obraźliwych, oszczerczych, zniesławiających, naruszających dobra osobiste,
c) rasistowskich, nawołujących do szerzenia nienawiści lub konfliktów, pornograficznych, ksenofobicznych, prezentujących sceny przemocy, naruszających praw własności intelektualnej, w szczególności udostępniających w dowolny sposób pliki lub hiperłącza do plików graficznych, muzycznych lub tekstów literackich i innych utworów objętych prawem autorskim lub też promujących czy zachęcających do łamania praw autorskich
d) udostępniających jakiekolwiek wirusy, konie trojańskie lub inne szkodliwe elementy, w szczególności kody lub instrukcje, które mogą zostać wykorzystane do dostępu, zmiany, usunięcia lub zniszczenia danych, plików lub programów komputerowych wykorzystywanych przez osoby trzecie
e) stanowiących działalność niezgodną z przepisami prawa lub promujących taką działalność, a także wszelkich reklam i innych treści, które byłyby niezgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi reklamy i promocji towarów i usług.
Wydawca zobowiązany jest na żądanie Idmnet przedstawić dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich zgód osób, których dobra osobiste lub przedmioty praw własności intelektualnej zostały wykorzystane w Serwisie Wydawcy.
6. Wydawca zobowiązany jest niezwłocznie informować o wszelkich istotnych zmianach w Serwisie Wydawcy, jednak nie później niż na 1 dzień przed ich wprowadzeniem.
7. Wydawca gwarantuje, iż w przypadku gdy Serwis Wydawcy wykorzystuje dla realizacji kampanii reklamowej dane osobowe Użytkowników, Wydawca przestrzega wszelkich obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych podmiotów tych danych. Wydawca przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że realizacja niektórych kampanii reklamowych może się wiązać z koniecznością zawarcia dodatkowych umów z Idmnet, w tym w zakresie powierzenia przetwarzania danych osobowych.
8. Wydawca gwarantuje w szczególności, że uzyskał wszelkie niezbędne zgody Użytkowników na wykorzystanie ich danych osobowych na potrzeby realizacji kampanii reklamowej, w tym w szczególności:
a) zgody na przetwarzanie danych przez Idmnet oraz podmioty z nim współpracujące w odniesieniu do danych Użytkowników zawartych w cookies,
b) zgody na przetwarzanie przez Wydawcę danych Użytkowników na cele marketingu osób trzecich, w tym w szczególności marketingu towarów i usług Reklamodawców.
Wydawca oświadcza i gwarantuje również, że poinformował Użytkowników w sposób jasny i rozumiały o celach przechowywania plików cookies (świadczenie usług, analizy, statystyki, reklama i inne) i sposobie uzyskania do nich dostępu, jak również o możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania do nich dostępu za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu Użytkownika, a także uzyskał od Użytkowników uprzednią zgodę na korzystanie z cookies.
zgody na przetwarzanie przez Wydawcę danych Użytkowników na cele marketingu osób trzecich, w tym w szczególności marketingu towarów i usług Reklamodawców. Wydawca oświadcza i gwarantuje również, że poinformował Użytkowników w sposób jasny i rozumiały o celach przechowywania plików cookies (świadczenie usług, analizy, statystyki, reklama i inne) i sposobie uzyskania do nich dostępu, jak również o możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania do nich dostępu za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu Użytkownika, a także uzyskał od Użytkowników uprzednią zgodę na korzystanie z cookies. Wydawca gwarantuje, iż zaspokoi wszelkie roszczenia Użytkowników związane z faktem wykorzystania ich danych, w tym cookies, a w przypadku gdyby na skutek realizacji kampanii reklamowej z wykorzystaniem danych osobowych, w tym cookies, przetwarzanych przez Wydawcę w ramach Serwisu Wydawcy, doszło do nałożenia na Idmnet jakiejkolwiek kary, Wydawca zwróci Idmnet równowartość tej kary w terminie 7 dni od dnia jej wyegzekwowania przez odpowiedni organ. Idmnet zastrzega sobie prawo żądania od Wydawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających realizację przez Wydawcę wymogów prawa w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych Użytkowników wykorzystywanych w kampaniach reklamowych w ramach Serwisu Wydawcy, oraz pozyskania zgód, o których mowa w niniejszym ustępie powyżej.
9. W przypadku, gdy realizacja kampanii reklamowej wymaga zebrania lub posiadania zgód Użytkowników na przetwarzanie danych osobowych, w tym w formie plików cookies, Wydawca zobowiązany jest należycie udokumentować taką zgodę w formie pozwalającej na ustalenie daty, godziny i okoliczności udzielenia zgody, a także zakresu udzielonej zgody.
10. Wydawca przy realizacji kampanii reklamowej zobowiązany jest realizować obowiązki informacyjne wobec Użytkowników odnoszące się do uprawnień Użytkowników w zakresie ochrony ich danych osobowych. Sposób realizacji tych obowiązków w odniesieniu do udziału Idmnet lub Reklamodawcy w kampanii reklamowej zostanie każdorazowo doprecyzowany na Platformie w opisie kampanii reklamowej.
11. Wydawca ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym – zarówno na Platformie, jak i we wszelkich Serwisach Wydawcy.
§ 4. Realizacja kampanii reklamowej
1. Wydawca ma prawo zrealizować kampanię reklamową zleconą przez Idmnet wyłącznie za pomocą Serwisu Wydawcy wskazanego przez Idmnet przy przydzieleniu kampanii reklamowej do realizacji. Wydawca nie ma prawa zlecenia wykonania tych usług za pośrednictwem innych serwisów.
2. Idmnet udostępni Wydawcy za pośrednictwem Platformy informacje o kampaniach reklamowych, które Idmnet aktualnie realizuje. Idmnet nie ma obowiązku informowania wszystkich Wydawców o wszystkich realizowanych kampaniach reklamowych. Idmnet ma prawo ograniczenia dostępności informacji o kampaniach reklamowych stosownie do potrzeb Reklamodawców i zakładanych możliwości Wydawców i Serwisów Wydawcy ustalonych na podstawie danych zadeklarowanych przez nich na potrzeby procesu autoryzacji. Informacje o kampaniach reklamowych przedstawiane za pomocą Platformy obejmować będą m.in. dane dotyczące planowanego wynagrodzenia za realizację kampanii, oraz terminy i sposób realizacji kampanii. Realizacja danej kampanii reklamowej przez Wydawcę może zostać uzależniona od spełnienia przez Wydawcę dodatkowych wymogów, w tym zaciągnięcia dodatkowych zobowiązań lub przedstawienia dodatkowych dokumentów. Wszelkie dodatkowe wymogi, w tym konieczność zaciągnięcia dodatkowych zobowiązań lub przedstawienia dokumentów, zostaną określone w informacji o kampanii reklamowej. Po otrzymaniu informacji Wydawca może zgłosić swoją gotowość realizacji kampanii reklamowej, wskazując przy tym Serwis Wydawcy, który miałby służyć realizacji kampanii reklamowej. W przypadku zgłoszenia przez Wydawcę gotowości realizacji kampanii reklamowej, Idmnet zweryfikuje spełnienie przez Wydawcę i Serwis Wydawcy wymogów Reklamodawcy i poinformuje Wydawcę o odrzuceniu gotowości Wydawcy lub przydzieli mu kampanię reklamową do realizacji.
3. Wydawca zobowiązany jest zrealizować kampanię reklamową w sposób i w terminach ustalonych zgodnie z informacjami umieszczonymi na Platformie w odniesieniu do danej kampanii, przy dołożeniu najwyższej staranności dla uzyskania maksymalnego Ruchu w ramach kampanii.
4. W celu realizacji kampanii reklamowej – stosownie do sytuacji – Wydawca umieści w Serwisie Wydawcy odpowiednie Formy reklamowe lub linki odsyłające – zgodnie z opisem kampanii reklamowej dostępnym na Platformie.
5. Wydawca nie może ingerować w treść, wygląd lub układ graficzny materiałów rozpowszechnianych w ramach kampanii reklamowej w sposób inny, niż niezbędny z uwagi na wymogi techniczne Serwisu Wydawcy. Każdy przypadek ingerencji, o której mowa powyżej, uważany będzie za brak realizacji kampanii reklamowej, a w konsekwencji spowoduje utratę prawa do wynagrodzenia. Ingerencja w treść, wygląd lub układ graficzny materiałów rozpowszechnianych w ramach kampanii reklamowych może prowadzić do powstania po stronie Idmnet i/lub Reklamodawcy roszczeń odszkodowawczych wobec Wydawcy.
6. Wydawca zobowiązany jest nie generować w jakikolwiek sposób lub przyczyniać się do generowania Sztucznego Ruchu do stron Reklamodawców. Każdy przypadek generowania Sztucznego Ruchu, uważany będzie za brak realizacji kampanii reklamowej, a w konsekwencji spowoduje utratę prawa do wynagrodzenia. Sztuczny Ruch może prowadzić do powstania po stronie Idmnet i/lub Reklamodawcy roszczeń odszkodowawczych wobec Wydawcy.
7. Idmnet będzie w sposób ciągły monitorować Ruch z Serwisu Wydawcy do Strony Reklamodawcy, którego wyniki będą stanowić podstawę do określenia wysokości wynagrodzenia należnego Wydawcy. Wydawca wyraża zgodę na dokonywanie rozliczeń finansowych na podstawie danych generowanych przez Platformę. Wydawca oraz Idmnet na zasadzie indywidualnych ustaleń mogą określić odmienne podstawy rozliczeń.
§ 5. Platforma, prawa do Programu
1. Idmnet jest właścicielem wszystkich praw autorskich, znaków towarowych, praw własności intelektualnej, wiedzy specjalistycznej lub jakichkolwiek innych praw związanych z Programem i oprogramowaniem niezbędnym do jego realizacji, w tym w szczególności do Platformy.
2. Przystąpienie do Programu nie uprawnia Wydawcy do nabycia jakichkolwiek praw lub licencji, za wyjątkiem prawa do wykorzystywania Form Reklamowych do Stron Reklamodawców wyłącznie w celu realizacji kampanii reklamowej zgodnie z niniejszym Regulaminem.
3. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Platformą są następujące:
a) łącze internetowe o przepustowości 1Mb/s;
b) komputer z procesorem Celeron 2.4GHz;
c) 1GB pamięci operacyjnej RAM i 128MB pamięci ram karty graficznej
§ 6. Wynagrodzenie
1. Wysokość wynagrodzenia lub metoda jego kalkulacji podawana jest przez Idmnet wraz z informacją skierowaną do Wydawcy o kampaniach reklamowych realizowanych przez Idmnet .
2. Wynagrodzenie stanowi kwota należna z tytułu realizacji danej kampanii reklamowej powiększona o należny podatek od towarów i usług, a w przypadku Wydawców nie będących przedsiębiorcami – kwota z tytułu realizacji danej kampanii reklamowej bez dodatkowych powiększeń. Kwota należna Wydawcy z tytułu realizacji kampanii reklamowej uzależniona będzie od Ruchu wygenerowanego na skutek tej kampanii, i zostanie zaprezentowana Wydawcy na Platformie po zakończeniu realizacji kampanii.
3. Wydawca zobowiązany jest podać Idmnet szczegółowe dane dotyczące swojego rachunku bankowego (w tym nazwę banku i oddziału, nr oddziału oraz nr rachunku bankowego Wydawcy) oraz inne dane niezbędne z uwagi na przepisy podatkowe - za pośrednictwem Platformy.
4. Wypłata dokonywana jest przelewem na rachunek wskazany przez Wydawcę zgodnie z ust. 2 powyżej, na podstawie – odpowiednio - faktury, rachunku lub innego dokumentu księgowego wystawianego przez takiego Wydawcę za dwa pełne kolejno po sobie następujące miesiące kalendarzowe z dołu tylko w przypadku, gdy stanowi łącznie co najmniej 150 PLN (sto pięćdziesiąt złotych polskich) netto pod warunkiem uprzedniego uzyskania przez Idmnet zapłaty za transakcje przypadające w tym okresie od Reklamodawców. W przypadku, gdy w danym okresie rozrachunkowym kwota nie przekroczy kwoty minimalnej, o której mowa powyżej, zostaje ona automatycznie dodana do kolejnego okresu rozrachunkowego. Zakumulowane sumy nie są powiększane o jakiekolwiek odsetki. Wynagrodzenie płatne będzie w terminie 14 dni od dnia umieszczenia odpowiedniego dokumentu księgowego przez Wydawcę na Platformie.
5. Jeżeli Wydawca zakończy udział w Programie zanim należne Wydawcy wynagrodzenie osiągnie kwotę 150 zł netto, Idmnet wypłaci należne Wydawcy wynagrodzenie w terminie 14 dni od otrzymania faktury lub innego odpowiedniego dokumentu księgowego.
6. W przypadku Wydawcy, który nie prowadzi działalności gospodarczej, Wydawca zobowiązany jest przedstawić Idmnet oświadczenie, iż nie jest podatnikiem czynnym podatku VAT.
7. Wszelkie reklamacje odnośnie rozliczeń w danym okresie rozliczeniowym mogą zostać zgłoszone do Idmnet w terminie 60 od dokonania przez Idmnet rozliczenia (rozumianego jako prezentacja kwoty należnego wynagrodzenia na Platformie) danego okresu rozliczeniowego (2 pełnych miesięcy kalendarzowych lub okresu dłuższego w przypadku nieosiągnięcia minimalnej kwoty 150 zł netto). Po upływie tego terminu reklamacje dotyczące rozliczenia w danym okresie rozliczeniowym nie będą przez Idmnet rozpatrywane. 9. Wydawcy są zobowiązani do samodzielnego odprowadzania wszelkich należności publicznoprawnych, w tym podatków i składek na ubezpieczenie społeczne.
§ 7. Odpowiedzialność Idmnet
1. Idmnet nie udziela żadnej gwarancji poprawnego działania Platformy oraz określonego poziomu wynagrodzenia z tytułu realizacji kampanii reklamowych na zlecenie Idmnet .
2. Idmnet ponosi odpowiedzialność tylko powstałą z jego winy. Idmnet nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
3. Idmnet nie ponosi odpowiedzialności za:
a) działania i zaniechania osób trzecich innych niż podwykonawcy Idmnet , spowodowane treścią rozpowszechnionych reklam,
b) nieprawidłowość działań systemów teleinformatycznych, z których korzysta Wydawca, Idmnet lub osoby trzecie,
c) działanie siły wyższej.
4. Idmnet dokłada wszelkiej staranności, aby Platforma działała bezawaryjnie oraz w sposób zapewniający bezpieczeństwo danych. Jednakże, Idmnet nie ponosi odpowiedzialności za wady w działaniu Platformy, przerwy w dostępie do Platformy, przypadki naruszenia danych lub utratę danych w systemie przetwarzania informacji, wady w systemie bezpieczeństwa lub wirusy oraz inne szkodliwe komponenty Platformy i za jakiekolwiek szkody w usłudze, oprogramowaniu Wydawcy i/lub Serwisie Wydawcy spowodowane wirusami lub komponentami oprogramowania.
5. Idmnet nie ponosi odpowiedzialności za działania i zaniechania Reklamodawców, jeżeli nie wypełniają oni swoich zobowiązań związanych z realizacją zleconych przez nich kampanii reklamowych.
6. W każdym przypadku odpowiedzialność Idmnet wobec Wydawcy ograniczona jest do wartości wynagrodzenia zapłaconego Wydawcy w ciągu 6 miesięcy poprzedzających zdarzenie będące podstawą odpowiedzialności.
§ 8. Dane osobowe
1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych Wydawców oraz podmiotów ubiegających się o status Wydawcy, którzy są osobami fizycznymi jest Idmnet . Wszelkie uwagi, komentarze i pytania, dotyczące ochrony danych osobowych można kierować:
- listownie na adres: Internetowy Dom Mediowy NET SA ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa
- przez e-mail: iod@grupazpr.pl
2. Inspektor ochrony danych
Idmnet wyznaczył inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą osoba ubiegająca się o status Wydawcy/Wydawca może kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
Listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych Osobowych Internetowy Dom Mediowy NET SA ul. Jubilerska, 04-190 Warszawa, lub przez e-mail: iod@grupazpr.pl
3. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe Wydawców oraz podmiotów ubiegających się o status Wydawcy, którzy są osobami fizycznymi będą przetwarzane w celu:
a) realizacji procesu nadania statusu Wydawcy, przy czym podstawą przetwarzania w tym zakresie będzie zgoda,
b) realizacji udziału Wydawcy w Programie, przy czym podstawą przetwarzania będzie akceptacja niniejszego Regulaminu,
c) wypełnienia obowiązków związanych z płaceniem podatków, w tym z prowadzeniem i przechowywaniem ksiąg podatkowych i dokumentów związanych z prowadzeniem ksiąg podatkowych oraz przechowywaniem dowodów księgowych, przy czym podstawą prawną przetwarzania danych są obowiązki prawne wynikające z przepisów podatkowych (Ordynacja podatkowa, ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych) oraz z przepisów o rachunkowości (ustawa o rachunkowości),
d) prowadzenia marketingu bezpośredniego produktów i usług Idmnet oraz prowadzenia analizy dotyczącej sprzedaży i korzystania z usług Idmnet, przy czym podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Idmnet polegający na możliwości prowadzenia marketingu, przedstawiania klientom informacji o produktach i usługach oraz zwiększeniu sprzedaży.
e) wysyłania Wydawcom oraz podmiotom ubiegającym się o status Wydawcy, którzy są osobami fizycznymi, materiałów marketingowych i oferty Idmnet, w sposób który Wydawca/podmiot ubiegający się o status Wydawcy sam wybrał – podstawą przetwarzania danych będzie wyrażona przez Wydawcę/ podmiot ubiegający się o status Wydawcy zgoda.
f) prowadzenia marketingu bezpośredniego produktów i usług Grupy ZPR Media oraz innych podmiotów współpracujących z Grupą ZPR Media – podstawą prawną przetwarzania danych będzie zgoda Wydawcy/ podmiot ubiegający się o status Wydawcy,
g) obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z realizacją Programu, jeżeli powstanie spór dotyczący realizacji Programu, przy czym podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Idmnet polegający na możliwości obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń.
4. Profilowanie:
Aby jak najlepiej dostosować ofertę reklamową do potrzeb Reklamodawców korzystających z Programu, w ramach przetwarzania danych osobowych Wydawców, Idmnet będzie dokonywać tzw. profilowania. Profilowanie polega na automatycznej ocenie niektórych czynników dotyczących Wydawcy. Do profilowania będą wykorzystywane dane Wydawców takie jak: typ Serwisu Wydawcy, dane o aktywności danego Wydawcy w innych kampaniach reklamowych, miejsce zamieszkania oraz o wykonywany zawód lub branżę, w ramach której działa. Podane przez Wydawcę dane Idmnet będzie zestawiać z informacjami dotyczącymi aktywności Wydawcy prowadzonej w ramach Programu. Na podstawie profilu Idmnet będzie wysyłać do Wydawcy informacje o kampaniach reklamowych dopasowanych do jego aktywności oraz preferencji, a także przesyłać informacje o wydarzeniach, które mogą zainteresować Wydawcę.
5. Okres przechowywania danych osobowych Wydawcy
W przypadku uzyskania statusu Wydawcy Idmnet będzie przechowywać dane osobowe Wydawcy przez okres udziału Wydawcy w Programie, a także przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z realizacją Programu.
W przypadku podmiotów ubiegających się o status Wydawcy, Idmnet będzie przechowywać ich dane osobowe przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z realizacją Programu.
Dane osobowe podmiotów ubiegających się o status Wydawców oraz dane osobowe Wydawców zawarte w dokumentacji podatkowej lub księgowej Idmnet będzie przechowywać do momentu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości.
W przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody, dane te będą przechowywane do czasu wycofania zgody, chyba, że podstawa do przechowywania wynika z którejś z podstaw wskazanych powyżej.
6. Odbiorcy danych osobowych
Idmnet będzie przekazywać dane osobowe podmiotów ubiegających się o status Wydawcy oraz Wydawców dostawcom, którym zleca usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT, agencjom reklamowym, podwykonawcom usług. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Idmnet i tylko zgodnie z poleceniami Idmnet.
Idmnet może także przekazać dane osobowe podmiotu ubiegającego się o status Wydawcy, jak również Wydawcy pozostałym spółkom z Grupy ZPR Media oraz innym podmiotom, z którymi współpracuje – takie przekazanie możliwe jest tylko po wyrażeniu zgody przez odpowiednio - podmiot ubiegający się o status Wydawcy lub Wydawcę.
7. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Dane osobowe podmiotów ubiegających się o status Wydawcy oraz Wydawców nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczej (EOG).
8. Prawa Wydawcy związane z przetwarzaniem jego danych osobowych
Osoba ubiegająca się o status Wydawcy oraz Wydawca ma następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
a. w przypadku wykorzystania danych przetwarzanych na podstawie zgody - prawo do wycofania zgody,
b. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – jako, że Idmnet przetwarza dane podmiotu ubiegającego się o status Wydawcy oraz Wydawcy w celach marketingowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,
c. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy Idmnet przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Idmnet,
d. prawo dostępu do swoich danych osobowych,
e. prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
f. prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych,
g. prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
h. prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Idmnet swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Podmiot tych danych może przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, aby Idmnet przesłała jego dane do innego administratora. Jednakże Idmnet prześle tylko dane jeśli jest to technicznie możliwe.
Aby skorzystać z powyższych praw, osoba ubiegająca się o status Wydawcy/Wydawca musi skontaktować się z Idmnet lub z inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w punktach 1 i 2 powyżej).
9. Prawo wycofania zgody
Dane osobowe osoby ubiegające się o status Wydawcy/Wydawcy mogą być przetwarzane na podstawie zgody. W związku z tym każda osoba ubiegająca się o status Wydawcy/Wydawca ma prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Osoba ubiegająca się o status Wydawcy/Wydawca może wycofać zgodę poprzez wysłanie oświadczenia do inspektora ochrony danych (dane kontaktowe w ust. 1 i 2 niniejszego § 8).
10. Prawo wniesienia skargi do organu
Osobie ubiegającej się o status Wydawcy/Wydawcy przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 9. Udział w Programie
1. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują Wydawcę od chwili jego akceptacji.
2. Wydawca ma prawo zrezygnować z Programu w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym, z zastrzeżeniem, że rezygnacja z Programu powoduje konieczność natychmiastowego zakończenia realizacji kampanii reklamowych, które są w toku . Rezygnacja następuje poprzez zgłoszenie jej którymkolwiek kanałem komunikacji wskazanym w § 2 ust. 4 Regulaminu.
3. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4 poniżej, Idmnet ma prawo zablokować Wydawcy dostęp do Platformy w przypadku:
a) rażącego naruszenia przez Wydawcę któregokolwiek z postanowień Regulaminu,
b) prowadzenia przez Wydawcę działalności sprzecznej z prawem lub podejmowania przez Wydawcę działań sprzecznych z prawem,
c) gdy Wydawca zmieni rodzaj, treść bądź charakter Serwisu Wydawcy bez powiadamiania Idmnet lub jeśli Idmnet nie zaakceptuje zmian w Serwisie Wydawcy,
d) jakiegokolwiek umieszczenia lub innego wykorzystania znaku graficznego Programu lub znaków graficznych Reklamodawców, lub zamieszczania odnośników do Stron Reklamodawców w Serwisach Wydawców naruszających którekolwiek z postanowień § 3 ust. 5 Regulaminu,
e) gdy Wydawca usiłuje wygenerować lub generuje Sztuczny Ruch do Stron Reklamodawców,
f) gdy Wydawca nie wygeneruje żadnego Ruchu przez okres (6) miesięcy od chwili akceptacji Regulaminu.
4. Blokada dostępu do Platformy oznacza wykluczenie z Programu. W przypadku blokady, Idmnet poinformuje o tym fakcie Wydawcę e-mailem na adres wskazany przez Wydawcę do kontaktu.
5. W przypadku zakończenia udziału Wydawcy w Programie – niezależnie od przyczyn, Wydawca zobowiązany jest do bezzwłocznego usunięcia z Serwisu Wydawcy wszelkich danych, w szczególności tagów, Form reklamowych oraz Form reklamowych udostępnionych Wydawcy w związku z realizacją kampanii reklamowej.
§ 10. Postanowienia końcowe
1. Wydawca zobowiązany jest do powiadamiania Idmnet o każdej zmianie adresów lub innych danych identyfikujących Wydawcę wskazanych przez Wydawcę w ramach procedury autoryzacji. W braku takiego powiadomienia, przesyłka lub wiadomość skierowana na adres podany przez Wydawcę będzie uznana za skutecznie doręczoną. W przypadku zwrotu przesyłki lub wiadomości wysłanej na adres Wydawcy z adnotacją: „odmowa przyjęcia”, „nie podjęte w terminie”, „adresat nieznany”, „adresat zmienił adres” lub inną równoznaczną, uznawać się będzie, że przesyłka lub wiadomość została skutecznie doręczona w dacie, w której Wydawca odmówił jej przyjęcia, serwer poinformował o braku możliwości doręczenia wiadomości, lub w której upłynął co najmniej 7-dniowy termin podjęcia przesyłki listownej lub kurierskiej awizowanej pod adresem Wydawcy.
2. Wydawca ma prawo zgłaszania reklamacji. Reklamacje w związku z uczestnictwem w Programie pocztą elektroniczną na adres: kontakt@afilo.pl lub na piśmie na adres Idmnet (Internetowy Dom Mediowy NET SA, ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa). Termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres składającego reklamację wskazany w reklamacji.
3. Wszelkie spory wynikłe z realizacji Programu będą rozstrzygane przed sądem właściwym dla siedziby Idmnet.
Idmnet nie przewiduje korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
4. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o ochronie baz danych.
5. W przypadku zawarcia dodatkowej umowy pomiędzy Idmnet o Wydawcą, w razie rozbieżności pomiędzy niniejszym Regulaminem a tą umową, pierwszeństwo mają postanowienia tej umowy.
6. Regulamin wchodzi w życie w dniu 05.02.2024.
7. Regulamin może ulegać zmianie, o czym Wydawcy zostaną poinformowani za pośrednictwem Platformy. Wydawca, który nie wyraża zgody na postanowienia zmienionego Regulaminu ma prawo zrezygnować z udziału w Programie w terminie 30 dni od dnia powiadomienia o zmianach w Regulaminie. Zmiany w Regulaminie wchodzą w życie od 31. dnia od powiadomienia o nich Wydawców za pośrednictwem Platformy.